Nagrody dla miast- Poloniada 2014
Przedstawiciele miast, którzy wzięli udział w Targach, spacerując między stoiskami poznawali się wzajemnie, wymieniając przy tym spostrzeżeniami czy doświadczeniami. Wzięli także udział w specjalnie przygotowanych panelach dyskusyjnych oraz blokach biznesowych. Samorządowcy mieli szansę się poznać i nawiązać współpracę, chociażby taką jaką zapoczątkowały Płock i Ustronie Morskie. Gminy te, właśnie w trakcie Poloniady, podpisały porozumienie o współpracy w zakresie promocji. Płockie festiwale zostaną zaprezentowane nad morzem, podczas gdy o pięknej plaży oraz wydarzeniach kulturalnych odbywających się w Ustroniu Morskim będzie można usłyszeć w mieście na Mazowszu.
Goście, szukający ciekawego miejsca na weekendową wycieczkę czy dłuższy urlop, którzy przybyli do płockiej hali chętnie rozmawiali z przedstawicielami regionów z całej Polski, tym samym odkrywając nowe, wyjątkowe miejsca w kraju. W płockiej Orlen Arenie można było też skorzystać z wielu atrakcji. Szczególnym powodzeniem cieszyło się mobilne planetarium, które przyjechało z Olsztyna, a także proponowane przez Mielno karaoke. Niektóre z miast biorących udział w Targach przygotowały wyjątkowy poczęstunek, jak na przykład Powiat Płock, który wraz z Mazowiecką Izbą Rolniczą zapraszał na Piknik Mleczny czy Hrubieszów częstujący specjałami z Gotanii. Jednakże wszystkie stoiska, profesjonalnie przygotowane przez specjalistów z danego regionu, kusiły bogatą ofertą turystyczną, na pierwszy plan wysuwając najbardziej atrakcyjne wydarzenia kulturalne.
W ramach Poloniady 2014 w sobotni wieczór odbyła się również Gala Kogutów. Zostały przyznane nagrody w dziedzinie kultury i promocji - Koguty. Nagrody przyznano w 9 kategoriach: lider promocji czyli najlepsza kampania reklamowa, wydawnictwo promocyjne i informacyjne, najlepsze hasło promocyjne, video – reklama, kreator promocji, lider kultury czyli najciekawszy kalendarz kulturalny, najważniejsze wydarzenie kulturalne, festiwal roku oraz kreator kultury.