To edukacyjne wizytówki naszego miasta!
Jestem dumny z tego, że Państwa placówki reprezentują tak wysoki poziom – mówił Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Ranking Perspektyw to aktualizowana co roku rzetelna informacja o jakości pracy najlepszych liceów i techników w Polsce.Jesteście wizytówkami naszego miasta i regionu. Nie mam wątpliwości, że takie sukcesy to efekt ciężkiej pracy Waszej kadry i Waszych uczniów. Dziękuje za wysiłek i zaangażowanie jaki wkładacie w tę edukację.
W przypadku Rankingu Liceów na ogólną pozycję szkoły składają się wyniki maturalne (z egzaminów obowiązkowych i dodatkowych) oraz sukcesy w olimpiadach wymienionych w komunikacie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Technika są dodatkowo (oprócz wyników maturalnych i olimpijskich) pozycjonowane poprzez osiągnięcia w egzaminach zawodowych.
Chyba dla nikogo z nas ranking Perspektyw nie jest celem samym w sobie, to właściwie miły efekt uboczny naszej pracy. Jednak fakt, że wysokie noty się powtarzają latami to potwierdza że zmierzamy we właściwym kierunku – mówił Krzysztof Wiśniewski, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego.
Naturalnym jest że szkoła ma mocne i słabe strony. Skupiamy się na tym, żeby te mocne rozwijać, a słabe poprawiać – mówił Stefan Procyk, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych.
Dyrektorzy wyróżnionych placówek zgodnie podkreślają, że takie wyniki w rankingach to wspólna praca obu stron – uczniów i kadry nauczycielskiej.Ja zawsze podkreślałem że nasza szkoła nie jest trudna... ale jest wymagająca. I najważniejsze jest to, żeby wciąż się rozwijać i w całym procesie kształcenia mieć na uwadze gdzie co należy poprawić z każdym rokiem.
Ważny jest klimat w szkole. Dużo rozmawiamy, uczniowie często prekonują mnie do różnych pomysłów, nawet jak nie na wszystkie mogę się zgodzić to i tak cieszę się, że są chętni do tych dyskusji. I że chce im się chcieć! – mówi Iwona Godlewska, dyrektor Zespołu Szkół Chemicznych i Ogólnokształcących.
Nie ukrywam też, że w naszej szkole istotnym elementem jest laboratorium, w którym mamy sprzęt za miliony złotych – w takich warunkach łatwiej się uczy i zdobywa wiedzę.
Przepis na Szkołę? – pyta Dorota Linkiewicz, dyrektor Uniwersyteckiego XII Liceum Ogólnokształcącego.
W podobnym tonie wypowiadali się uczniowie, którzy wzięli udział w spotkaniu.To ludzie. Ludzie z pasją i radością nauczania i uczenia się.
W podstawówce nie byłem takim dobrym uczniem, ale teraz mam takich nauczycieli, którzy sprawiają że chcę się uczyć – mówi Mateusz Winnicki, uczeń LO XII w Olsztynie.
Nie bez znaczenia są dodatkowe zajęcia gdzie możemy poszerzać swoją wiedzę, dogłębnie analizować tematy lekcji i lepiej zrozumieć materiał.
W naszej szkole nikt nikogo na siłę nie uczy. Nauczyciele potrafią nas zainteresować. A my nie odkładamy nic na później, staramy się temat zrozumieć, a nie kuć na blachę – mówi Karolina Hofman z Zespołu Szkół Chemicznych i Ogólnokształcących.
W podobnym tonie wypowiadali się uczniowie olsztyńskiej dwójki.Sukces tkwi w tym, żeby uczyć praktycznie a nie tylko teoretycznie – dodał Igor Szukz Zespołu Szkół Ekonomicznyc.
Mnie do tego liceum zniechęcano, słyszałem że będzie ciężko i lepiej wybrać inne... cieszę się, że nie posłuchałem tych rad i zdecydowałem się na dwójkę – mówi Krzysztof Filak, uczeń LO II.
Mamy tu zgrane zgrono uczniów i nauczycieli i świetną atmosferę.
Zdecydowanie atmosfera to jeden z największych atutów naszej szkoły – dodaje Zuzanna Dąbkowska z LO II.
Nauczyciele z nami dużo rozmawiają, interesują się nami i pomagają w wielu kwestiach. Nie ma żadnego wyścigu szczurów, zamiast niego jest pomoc i życzliwość.
W tym roku obchodzę 25 lecie mojej pracy dydaktycznej – mówi dyrektor LO II, Krzysztof Wiśniewski.
Ranking szkół technicznych dostępny jest tu, a ranking liceów ogólnokształcących można zapoznać się tutaj. Zapraszamy też do galerii zdjęć ze spotkania.To co przed chwilą usłyszałem od tych dwojga ludzi to największa nagroda jaka mógłbym sobie wymarzyć za funkcjonowanie w sferze zawodowej. Zawsze zastanawiałem się kiedy ta nagroda nastąpi, a tu, teraz, w sposób zupełnie niezaplanowany, okazało się, że to właśnie ten moment. Dziękuje za te dobre słowa, za tę informację zwrotną o tym jak postrzegacie naszą szkołę. A Panu prezydentowi dziękuje za spotkanie i za to że pokazał Pan uczniom że ta praca i wysiłek, który wkładają w naukę jest dostrzegany.