Zmiany w zakresie kontroli autokarów wycieczkowych
Od 1 lipca 2025 r. kontrole autokarów i kierowców przewożących uczestników wycieczek będą prowadzone na zasadach, które obowiązywały przed uruchomieniem stałego punktu kontroli przy ul. Leonharda w Olsztynie. Tym samym działanie punktu zostanie zawieszone.
Policjanci sprawdzą stan techniczny pojazdu oraz uprawnienia, trzeźwości i czas pracy kierowcy po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub e-mailowym:
Wydział Ruchu Drogowego Drogowego KMP w Olsztynie – tel. 47 731 38 80 (sekretariat pn. - pt. w godz. 07:30 -15:30), e-mail: naczelnik.wrd@olsztyn.ol.policja.gov.pl
Prosimy o umawianie się na kontrolę kilka dni przed wyjazdem. Jeżeli kontrola nie zostanie umówiona, a uczestnicy lub opiekunowie wycieczki stwierdzą, że pojazd, którym mają podróżować jest niesprawny technicznie lub będą mieli wątpliwości co do stanu psychofizycznego kierowcy, prosimy o zgłoszenie pod numer alarmowy 112.
Przypominamy, że podstawowe informacje na temat pojazdu (dopuszczenie do ruchu, badanie techniczne i niezbędne ubezpieczenia) można sprawdzić na stronie https://bezpiecznyautobus.gov.pl/. Uzyskanie informacji o autobusie jest bezpłatne.
jw